רישום ספק משרד הבטחון
על ספק המבקש לקבל מעמד של ספק מוכר , יש לפנות למרכז לשילוב ספקים במנה”ר . הטיפול בבקשה יתבצע בתהליך הכולל מספר שלבים קבועים, בהתאם לנהלי המרכז. בשלב האחרון בתהליך תוגש הבקשה לוועדה המוסמכת במשרד הביטחון על מנת שתחליט בעניין התאמת הספק, בהתאם להוראות משרד הביטחון.
1. הגשת בקשה לרישום
מערכת רישום , מאפשרת להעביר בקשה לרישום כספק משרד הביטחון הכוללת מסמכים הכרחיים באופן פשוט ונוח באמצעות האינטרנט וללא צורך במשלוח המסמכים בדואר.
2. בדיקה ראשונית לשלמות הנתונים.
במעמד סיום קליטת הטפסים והמסמכים במערכת הם יעברו בדיקה ראשונית על-ידי עובדי המרכז. בשלב זה נבדקות שלמות הנתונים שמולאו בטפסים ורשימת המסמכים המצורפים. בדיקה זו ראשונית בלבד ובהמשך התהליך תבוצע בדיקה מעמיקה יותר. במקרה שטפסים שמולאו בצורה חלקית או שהנתונים בהם לא מושלמים כנדרש, תוחזר הבקשה לספק להשלמת המסמכים הנדרשים.

3. בדיקת נתוני ספק
הבקשה תועבר לבדיקות מעמיקות במשרד הביטחון. בדיקות אלו עלולות להימשך מספר שבועות, בשל היקפן ואופיין. הבדיקות כוללות:
a. בדיקה מחייבת של הבעלים ו/או מנהלים ו/או מורשי החתימה
b. בדיקות נכונות פרטי התיק – בדיקות שונות לאימות פרטים והשוואת נתונים קיימים. משרד הביטחון שומר לעצמו את הזכות לחזור על בדיקות ו/או לבצע כל בדיקה נוספת שתידרש בהתאם לצרכיו ודרישותיו.
4. אישור עקרוני של התיק
לאחר ביצוע כל הבדיקות הנדרשות ואישורן על-ידי הגורמים המוסמכים, ייבחן התיק סופית על-ידי העובד/ת המטפל/ת, אשר תקבע האם מולאו כל החובות לצורך הגשת התיק לדיון בוועדה המוסמכת.
5. אישור התיק בוועדה המוסמכת
ועדה זו מורכבת מציגי משרד הביטחון ונציג הציבור. חברי הוועדה דנים בבקשת הספק וקובעים את סטטוס הספק כספק משרד הביטחון מבחינת סוג פעילותו המאושר. האישור תקף ל-5 שנים, שבסיומן על הספק להגיש בקשה לחידוש רישומו כספק מוכר ולצרף את כל טופסי הרישום מחדש כשהם מעודכנים ליום הגשת חידוש הבקשה.
6. הודעה על אישור ספק מוכר
הספק יקבל הודעה בדואר אלקטרוני, בדבר אישורו או אי אישורו כ”ספק מוכר” של משרד הביטחון. ההודעה תפרט את אופי פעילותו (מעמדו) המאושר. כחלק מההודעה יקבל הספק מספר ספק מוכר, אשר ישמש כמספר מזהה קבוע שלו בכל ההתקשרויות עם משרד הביטחון, וכן יקבל קוד משתמש וסיסמה לצורך פעילותו באתר הסחר האלקטרוני של המשרד.